Followers

Tuesday, 25 September 2012

Sampaikanlah dariku walau satu ayat..

Subhanallah.. Alhamdulillah.. Syukur diucapkan pada Zat yang telah menciptakan diri ini.. masih lagi ana dapat bernafas di buminya.. 
Blog.. setiap kali ana tengok orang update blog.. teringin sekali tangan ana ni nak menulis.. 
Tapi.. Ape errkk yang nak ditulis.. 
Blog jugak merupakan salah satu jalan dakwah kan.. 



Teringat hadis Nabi Muhammad SAW : Ballighu anni walau ayah                                                         ( Sampaikanlah dariku walau satu ayat )
Adakah kita hari ini menyampaikan walau satu ayat.. 
Cuba renung kejap dalam diri kita.. seandainya berlaku kemungkaran di depan mata adakah kita cuba untuk mencegahnya.. Selemah-lemah iman adalah cegah dengan hati.. 
Adakah kita telah cuba untuk mencegahnya sebelum kita berkata " Aku Tidak Mampu " 
Setengah orang akan kata.. Ah, lantaklah.. tu dia punya pasal.. 
Kita hidup kat bumi Allah ni bukan sorang tau.. 
Takkan kita nak jadi baik sorang-sorang jee..
Jom sama-sama kita renungkan perjalanan dakwah kita.. Apa yang telah kita sumbangkan untuk Islam dan jugak umat Islam..
Ayuh.. Bangkitlah wahai mujahid dan mujahidah yang dirindui.. Sahutlah perjuangan dakwah..
Amar Maaruf Nahi Mungkar.. 

Bingkisan Hamba Allah.. 
Peringatan buat diri dan juga pembaca..